06 juli 2012

molnig fredag...

Idag är det molnigt även om solen försöker kika fram emmellanåt. Varmt är det i alle fall. 20,5 grader på skuggsidan.
Idag blev det en tidig uppstigning med en 5km-promenad runt tre broar. Ett par maskiner tvättade på kolonin och nu upphängda på torkställning på vinden i fall det blir regn. Det sägs att det kommer ikväll eller under natten. När jag var ute och gick i morse kom det några småstänk...
Ska förbereda sillunch till äldsta dottern som kommer om ett par timmar från Storstaden och ska vara här några dagar när Daniel jobbar.
Ikväll ska jag träffa Franskvännerna på Annas bar - måste göra min läxa tills dess - en kort presentation av mig själv skriven på franska - seriöst??? njae, det är tänkt att det ska bli en Frankrikeresa nästa år :-) Ett roligt sätt att hålla kontakten...med underbara kollegor och fd kollegor som jag kommer att sakna mycket när höstterminen kör igång.

2 kommentarer:

  1. De har hotat med regn här också. Jag önskar ett åskväder så det blir lättare att andas. Hoppas den franska aftonen blir kanonbra!
    kram E

    SvaraRadera
  2. Det var riktigt trevligt och läxan blev godkänd :-) Annas vinbar hade tyvärr inga lediga bord så det blev Tingsgårdens taverna på piren precis vid vattnet :-)

    SvaraRadera