08 juli 2012

Dottertid...


Johanna anlände till "Lilla Stugan" vid lunchtid i fredags. Vi åt sill och färskpotatis. Senare på eftermiddagen cyklade jag in till staden för att träffa fransvännerna i franskklubben vid "Annas vinbar". Tyvärr var det fullbokat och alla bord på uteserveringen var upptagna så vi traskade över bron till "Tingsgårdens Taverna" där vi åt go' mat och drack rödvin, franskt förstås. Vid 22-tiden bröt vi upp och jag cyklade tillbaka till "Lilla Stugan" där dottern låg och läste vid öppna spisen.
Lördagen blev en ytflyktsdag till Vingåker och dera outlet-butiker. Jag hittade en jättefin regnjacka i Outdoor-affären och lite träningskläder på outleten. De har öppnat en Delicato-outlet med sötsaker av alla slag, väldigt billigt men jag mådde illa av den söta lukten och gick ut. När vi kom hem grillade vi flankstek och getostfyllda röda paprikor och till det hade vi en hemmagjord potatissallad gjord på färskpotatisen som blev över från fredagslunchen. Vi drack ett rosévin som heter Ràmon Bilbao som passade mycket bra till chèvren.
Idag söndag har vi varit på Hedlandet där Jag köpte Gripsholmsfrotté till Johanna o Daniel som inflyttningspresent. Två blå kuddfodral till soffan i lägenheten, en sporttop, strumpor, svarta tights samt en jättefin klänning inhandlade jag också. När vi var inne i affären kom en riktig åskstörtskur, leksaksavdelningen fick stänga pga av att golvet var helt vattenfyllt. Personalen var riktigt orolig och irriterad på chefen som inte tyckte det var nödvändigt att komma dit...
Vi köpte också en liten värmeljuslykta i form av en liten fågelbur som present till min svägerska som vi sedan for iväg och uppvaktade i Strängnäs. Hon bjöd på sin goda smörgåstårta och smultrontårta.
Sedan åkte vi hemåt, vid "Lilla Stugan" hade det endast kommit 5 mm i regnmätaren vilket var mycket lite jämfört med vad som föll i ned från himlen i Mariefred.
Lite middag på Innovation med vietnamesiskt innan jag skjutsade Johanna till tågstationen.
Det är nu mycket ljusblått på himlen så vi får väl se om vädret vill mig väl i morgon - nu blir det snart bokmaleri och lyssning på "Sommar".

1 kommentar:

  1. Fick en kommentar av Anna här men råkade radera den istället för publicera. Så kan det gå när man ska försöka fixa det från telefonen :-( så...
    Tack Anna för din kommentar!

    SvaraRadera