01 juli 2011

Juli


En geting som blivit kär i mitt parasoll...
 Då är vi inne i en ny månad och 40 lediga dagar till :-)
Tid är konstigt, den går långsamt när man väntar på att något ska ske. Vad jag väntar på? Jo, att jag förhoppningsvis får svart på vitt att börja på MdH till hösten, Besked ska komma i mitten av denna månad och jag hoppas som sagt att svaret blir: Du är antagen till höstens kurs i svenska som andraspråk etapp 2, Grattis! När beskedet väl kommer blir det nog en upplevelse av tid som går fort, fortare, fortast...
Idag har jag hämtat min fina lilla KIA Venga. Tog en tur till bror Bertil först för att lämna av vinterdäcken - alldeles nya Hakkapellitta på fina aluminumfälgar. Sedan fortsatte jag till bror Åke med sambo Ann som köpt nytt hus i Strängnäs. Där var det full rulle på renovering. Ett kök som säkert blir superfint och stort. Tog en tur till Solberga köpcenter och käkade seb lunch på Solberga café.
Nu är jag hemma igen i "Lilla Stugan" och det är så lugnt och fridfullt men oerhört kvavt. Det skulle behövas blixtar och dunder och ett fint strilande regn hela natten lång.

2 kommentarer:

  1. Roligt med ny bil! =D
    Hoppas verkligen att du kommer in på Mdh i höst! Jag håller tummarna för dig!

    SvaraRadera