02 juli 2011

Regn...

Vaknade i morse av ett härligt ljud...det regnade så fint. Tyvärr upphörde det alldeles för snabbt. Det blev inte ens dammfritt...jag som trodde jag skulle slippa vattna. Det är fortfarande mulet så hoppas det kommer lite regn men till kvällen vill jag ha uppehåll. Då blir det en hyllning till Ted Gärdestad på Holmberget i Torshälla. Lokala band och artister som spelar hans låtar. Det ska bli skoj och nostalgikänslorna kommer säkert att infinna sig. Lyssnade mycket på Ted i 14-15-årsåldern och sjöng högt för att överrösta pappas gamla trampmoped på de små grusvägarna i Barvaskogarna...

1 kommentar:

  1. Min allra första CD-skiva var av Ted Gärdestad och när jag gick i mellanstadiet så var jag och såg honom på Holmberget. =) Hoppas du får det trevligt!

    SvaraRadera