02 juli 2012

Söndag och måndag...


I söndags var det ganska fint väder och relativt okej värme, det kom en litenregnskur under eftermiddagen när vi var på Somalisk fest på Fröslundatorget. Det firades den somaliska nationaldagen med nationalsång, och tal av politiker och andra. Dans och musik på scenen och en känd kvinnlig somalisk artist som kom från London. Det såldes också lite somalisk mat som var riktigt mumsig, framförallt pirogerna. Jag träffade "gamla" kära chefer och många "gamla" små elever och många "nya", unga, vuxna elever. Mycket trevligt!!! I Eskilstuna bor ca 1000 somalier och många av dem var där.

Idag har jag varit på besök hos Ragnhild på hennes "sommarpalats". Ett torpställe med ett antal stugor och bodar som är under renovering och som kommer att bli riktigt fint när det är färdigt! Jag fick en gammal tapetrulle av henne som kommer att bli jättefin i "Lilla Stugan", flera blomplantor: Iris, krollilja och en blå blomma som jag inte kommer ihåg namnet på. De har jag planterat samt de två vita klematisen som jag köpte i torsdags på Löta. De ska få klättra i det döda plommonträdet har jag tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar