21 juli 2012

hänt se'n sist...

I onsdags for jag iväg med en diskbalja full med röda vinbär och en liten burk av "Lilla Stugans" rabarberchutney till en gammal kollega ute vid Silverhällarna. Där bjöds jag på lunch och fika i deras fina sommarresidens samt en trevlig pratstund med både Ingrid och hennes man Lasse.
Torsdagen jobbade jag hela dagen med att måla runt fönster både ut- och invändigt - nu är fem fönster klara och ungefär lika många återstår.
Fredagen ägnades till bullbak och hallonplockning tillsamman med bästa svägerskan. Det är inte mycket hallon i år men tre liter ficj vi ihop och en liter röda vinbär fick hon också med i kassen samt en burk rabarberchutney.
Under sena eftermiddagen kom döttrarna och fikade sedan gjorde vi korvsallad och spelade Sverigespelet. Efter 22 anlände Daniel till stugan och strax före midnat fick jag slå igen mina blå på vindsvåningen även om nu sovrummet är helt klart med sina två fönster så orkade jag inte bädda om - sover skönt däruppe :-)
Idag blir det utflykt till Mälsåker och fika där sedan blir det middag på Annas Vinbar för idag är det Johannas dag. Grattis Johanna!!! som fyller 32 år, oj vad tiden går men en annan blir ju inte äldre ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar