03 december 2011

Lucka 3

Dagens tomtepar har jag fått av en elev, Erica, som idag är inne på sitt femtonde år. Har inte träffat henne på länge men sprang på hennes mamma Anette, för ett par veckor sedan. Det var ett gäng härliga föräldrar i den gruppen som engagerade sig i sina barn både i skola och fritid. De flesta spelade fotboll. Självklart blev jag inbjuden att komma och titta och var det vid några tillfällen under de år jag hade klassen. Kommer ihåg att denna mamma vid en match skulle förklara för ett litet barn vem jag var och sa att jag inte var någon vanlig fröken utan en som brydde sig :-) Det blev ju en del matcher för eleverna spelade i fyra olika lag och det gäller att vara rättvis och se alla men det var det värt för de blev så glada när jag kom även om det inte var hela matcher jag var med och såg.
Den lilla tomten som står framför paret är inköpt av mig någonstans på någon slags julmarknad för inte så himla länge sedan. Det börjar bli så...ju längre bort i tiden desto bättre kommer jag ihåg...ju närmare, är minnet inte lika starkt...vad nu detta kan bero på... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar