02 december 2011

Lucka 2

Vissa tomtar kommer man ihåg på ett specellt sätt. Den här lilla tomtebjörnen fick jag av en elev, kommer ihåg hennes namn - Christina - och hennes ledsna ansiktsuttryck när jag tog fram tomten i paketet. Ena benet hade gått av, jag svarade glatt att det fixar vi och att jag alltid skulle komma ihåg henne varje gång jag plockade fram tomten inför julen. Då sken hon naturligtvis som en sol. Träffade Christina på Lärarförbundets jubileumsfest för några veckor sedan där hon serverade mat åt oss. Skoj när någon knackar en på axeln och säger : "Hej, känner du igen mig?" Det tog ett tag att se den fina tjejen som nu var ganska mycket äldre, dryga 20 år och med en helt motsatt frisyr. Då: långt, blont hår - Nu: Kort, mörkt hår. Ändå var hon sig lik och det är så roligt när man, trots att många elever passerat en under ett antal år, kommer ihåg och kan efter ett tag svara: "Nejmen, Hej Christina!"

5 kommentarer:

  1. Det är alltid en speciell känsla när gamla lärare fortfarande känner igen en vid namn... =)

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt sammanträffande.

    SvaraRadera
  3. mina lärare har nog förträngt mig...
    kram och tack för alla minnen du delar med dig av!

    SvaraRadera
  4. tack för din kommentar vännen, du skriver så fina ord. Glad att jag kan värma dig med mina bilder.
    kram

    SvaraRadera