10 februari 2013

Söndag...

Så har denna helg snart passerat...
Mycket snö har det kommit och idag blev det en skidtur i lugnt tempo på golfbanan. Jag var ute i en och enhalv timme och bara njöt...lugnt och fint och ingen stress i fina spår. Det var en bra tid att åka för ibland var jag så gott som ensam i spåret.
Träffade en kvinna vid hotellet som knappt hade några tänder kvar i munnen men glad och påpälsad, försökte hon göra sig förstådd. Det är inte det lättaste, men hon kom från Afghanistan och talade dari och hon tyckte det var kallt om kinderna. Fy, vad jobbigt att bo på en flyktingförläggning...
Idag gjorde jag blomkålsmos och det blev riktigt gott till mina färsbiffar :-)
I morgon ska jag jobba med min nya kollega, hon ska vikariera för en annan kollega. Sedan har jag fem arbetsdagar innan det blir sportlov :-)
Här är bilder från dagens skidtur...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar