20 oktober 2012

Regn, regn, regn...

En riktigt höstruskdag med regn i massor och grå himmel så att jag tänder ljus för just ljus och likaså skön go' värme.
Det blev en trevlig kväll med god vietnamesisk mat på Innovation runt hörnet där jag bor. Sedan fortsatte ett gäng till Bishops nyöppnade fina pub i anslutning till det fina, nyrenoverade Statt. Vid hemgången stod ett gäng ungdomar utanför på bargatan och jonglerade och blåste eld - värmde gott i kylan.
Idag blir det besök på ett kulturhus under uppbyggnad, en minut från min lägenhet. De ska tydligen försöka öppna den gamla biografen och i framtiden ha bl a operaföreställningar via sattelit samt konserter och andra event. Öppet hus idag kl. 14.00 med fika och info. Trevligt med engagerade människor!!! Värt att stödja!!!

4 kommentarer:

  1. Låter som fina stunder att spara på! Här har det varit över 18 grader varmt idag! Det ryktas om "blodregn" här, men än har jag inte sett något. Har varit ute nästan hela dagen, fotat massor!!!
    En värmande kram till dig

    SvaraRadera
  2. Läste om detta blodregn...Vad är det?

    SvaraRadera
  3. Det är sand från Sahara som färdas i luften. Den faller till marken i samband med nederbörd. Den färgar regnet rött, därav namnet. Danmark fick vist blodregn igår, men det kom inget här vad jag vet.

    SvaraRadera
  4. Tack! Ordet låter så himla osmakligt whääk!

    SvaraRadera