06 juni 2012

Nationaldagen

Idag på Sveriges Nationaldag har jag tillsammans med resesesällskap av bästa Tuija varit i Hässelby med först en tur till dotter Johanna med sambo Daniel och lastat av det sista flyttlasset i deras nya fina lägenhet 4rok på tredje våningen :-) Sedan promenerade vi ner till Hesselby Slott (10 minuter) min andra dotter Lina anslöt sig där. Vi lyssnade på musik, sjöng nationalsången, åt och fikade, tittade på en del slottsrum och njöt av det fina vädret. Vi for hem efter att ha släppt av Lina i Årsta och var nöjda med dagens utflykt :-)Här kommer lite bilder och korta filmsnuttar från dagen...
Johanna

 Tuija


 Gladys del Pilar repar med körerna i slottsparken


 I entréhallen till ett av hotellrumsannexen
Koloniområde vid "Trubaduren"





 Sanna Carlstedt uppträder på slottsterassen och gjorde väntan i matkön trevlig.
Lina

Döttrarna

 Daniel

 Gladys uppträder i slottsparken



 Thomas Ledin, dagens hemliga gäst uppträder i Slottsparken

3 kommentarer:

  1. Jag firade dagen med att sova och sen jobba som en galärslav...Gott att se dina bilder!
    kram

    SvaraRadera
  2. Tack men det låter som du jobbar alldeles på tok...kram

    SvaraRadera
  3. Ja...det gör jag...men jag kanske får en vecka ledigt snart. Jag jobbar 12-14 timmar per natt. I bästa fall med 30 min rast. Men det är ok, jag är en slitvarg. Tack för din omtanke! En dag ska du få bjuda mig på vin i din vackra trädgård, vid Lilla Stugan. Ha Ha!
    kram E

    SvaraRadera