29 maj 2012

Hänt sen sist...

Helgen gick fort...under fredageftermiddagen planterade jag lite fina blomster i mina nyinköpta zinkkrukor som nu hänger under fönstren mot gatan istället för de traditonella balkonglådorna som gjort sitt och nu vilar på soptippen.Efter en mycket trevlig fredagkväll/lördagmorgon ;-), vilolördag och en söndag med trevligt besök av bästa Tuija som pluggade på gräsmattan medan jag sådde och fixade i kökslandet. Nu är det klart och med lite täckväv över hoppas jag det kommer att gro bra även om det kommer lite kyligare dagar/nätter.
Jag har sått följande: tre olika sorters sallad, rädisor, rödbetor, mangold, vaxbönor och squash. Jag kupade även potatisen som växt jättefint sedan 1 maj :-) Jag planterade också en busktomatplanta i en jättefin kruka på verandan.
Har nu bara 11 arbetsdagar kvar innan jag går på sommarledighet...men mycket kvar att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar