01 mars 2012

Dag 4...

Ännu en bra dag på jobbet! Hade ett par bra lektiner på förmiddagen. Eleverna fick reflektera i sina loggböcker om hur vecka varit. En del tycker att jag pratar för fort en del tycker att jag pratar så att de förstår. Alla tyckte att de lärt sig mer svenska under veckan vilket är bra :-) De tyckte också att vår gemensamma planering som vi gjorde tillsammans igår var bra :-)
Några i arbetslaget, vi var fem stycken, gick till Café KaKa och åt lunch tillsammans - riktigt trevligt!
På eftermiddagen var det schemabryt och vårt arbetslag (4 lärare), tillsammans med ca 40  elever promenerade till konstmuséet och det fungerade jättebra även om det var svårt att inte röra vissa verk och det kan jag förstå. Det bästa var en videoinstallation med ljud i hörlurarar där en svart kvinna sjöng den svenska nationalsången som många gillade mycket.
Till slut var det APT i aulan med information där lilla jag blev presenterad :-) Några kända ansikten från min förra skola och som även kände igen mig - skolsköterskan och en musiklärare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar