04 mars 2012

Bildpromenad...

Vaknade pigg tidigt i morse och begav mig ut på en morgonpromenad...tyvärr var batteriet i kameran dåligt och bara första halvan av promenaden blev dokumenterad...
Fors kyrkas klocka visar 8.10 :-)



gång- och järnvägsbron över till gamla stan

Stockhomshuset skymtar i dimman

och här speglar det sig stolt i vattnet

Köpmangatan I

Köpmangatan II

Köpmangatan III

Köpmangatan IV

En livboj till E

Guds hand av Carl Milles i Stadsparken

Rademachersmedjorna I

Rademachersmedjorna II

Rademachersmedjorna III

Fortsatte sedan genom Rinmansparken och plockade några vackra bokkottar innan jag forsatte genom Nyforsgatan och hem till en go'frukost i väntan på årets vasaloppssegrare.

3 kommentarer:

  1. Fantastiska foton! Dimma gör så mycket med bilder.
    Tack snälla du för livbojen!
    kram E

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder av "hemstaden"
    ha en fortsatt god söndag!

    SvaraRadera
  3. E: du är en stor inspirationskälla även om jag endast har en enklare kamera...och jag tror att livbojen behövdes mer än jag tänkte, kram

    A: Tack A! Hoppas din söndag varit lika skön som min :-)

    SvaraRadera