23 februari 2012

Sportlov dag IV

Idag blev det en tripp till hufvudstaden. Fick gott sällskap på tågresan upp av Anne så resan gick fort, fort. Träffade sedan allra bästaste Lina och vi gick en sväng på nya och gamla stan och käkade lunch på Samiras restaurang vid Medborgarplatsen. Sedan fortsatte jag att gå, gå och gå på södershöjder och sedan till finkvarteren vid Stureplan där jag landade på Biblioteksgatan 29 och satt med fossingarna i ett vattenkar med småfisk som mumsade gott på dem.
Sedan blev det en sväng till Hötorget och på vägen dit blev det ett inköp hos Desigualbutiken på Kungsgatan. Middagspaus med whiskeybiff och ett glas vin på en restaurang vid Centralstationen som smakade riktigt gott! Slutade med en Macciato på Centralen innan hemfärd. Mycket nöjd med dagen!!! Till sist kommer en återkommande tankefråga vid bra dagar...Varför gör man inte detta oftare?

5 kommentarer:

  1. Det är en fråga jag ofta ställer mig...
    kram

    SvaraRadera
  2. ja du E människor är allt bra lika i sina tankar :-) kram

    SvaraRadera
  3. Hos mig är det ekonomin som sätter stopp. Jag är annars en utmärkt livsnjutare.
    kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag! Precis som det ska vara. Men, hur kändes det när fiskarna mumsade på fötterna?
    kram

    SvaraRadera
  5. E: Man kan göra mycket som man inte gör oftare utan att det behöver kosta skjortan...kram

    L: Det kändes som om jag hade fötterna i porlande sockerdricka. Det kittlades ordentligt ibland när de nafsade runt på vissa ställen på fötterna :-)...kram

    SvaraRadera