05 augusti 2012

söndagseftermiddag...

Igår skrapade jag de återstående fönstren på sydvästsidan och började kitta men shit! kittet tog slut när jag hade 1½ fönster kvar så idag fick jag åka och leta kitt - det blev dyrt för jag var ju tvungen :-P att handla lite annat på både Jula o Rusta men bara saker jag behöver.
Bl.a hittade jag en grill på rea och det saknades en mutter så istället för 295:- fick jag den för 200:- ordinarie pris var 595:-. Den får invigas nästa säsong - ska suga musten ur den grill jag har haft i fem säsonger (inköpt för 98:- på Jula av bästa kolonigrannarna).
Nu är i alle fall alla fyra verandafönster klara för målning och jag har målat panelen ovanför en gång och ska stryka en gång till om en timme. Blev osäker på om det kanske blir för mycket grått i samma nyans - kanske ska ta en mörkare grå till fönsterbågarna på verandan... hmm...funderar...

2 kommentarer:

  1. För mig kan det aldrig bli för mycket grått. Det är min favoritfärg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm grått är fint men kanske fler nyanser än en o samma :)

      Radera