11 augusti 2012

Lördagförmiddag...

Då är första arbetsveckan avklarad även om det fattades två dagar...

fredagen var det planering i arbetslaget och eftermiddagen tillbringades nästgårds vid Vilsta friluftsområde. Där bjöds vi på lunch och sedan blev det Må-bra-aktivitet med Korpen. Ingen nyhet för det var tredje gången jag var med på deras aktivitet men den är trevlig och rätt skoj. Vid 17-tiden blev det grillfest på skolan där vi bjöds på dryck och grillad karré samt kyckling, potatisgratäng och goda såser samt sallad. Det smakade riktigt bra.

På koloniverandan pågick "Räkbåten", knytis och allsång men jag var så trött och hade lite huvudvärk så jag gick hemåt "Lilla Stugan" men stoppades av en inbjudan in till Helene och Anders så det blev en liten stund innan jag kröp ner i säng med fleecestället på för det var en kylig kväll även inomhus när det stått tillstängt hela dagen.


Idag har jag tvättat två maskiner och hängt i trä'går'n, skördat vaxbönor (drygt tre kilo), några rödbetor och ett par squash. Just nu står en plommonkaka i ugnen och väntar på att bli färdiggräddad.
Ikväll blir det Kolhusteatern i Hälleforsnäs där en av mina gamla elever har en av rollerna. Det ska bli skoj. Vi är fem stycken från kolonin som tar oss dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar