25 juni 2012

Regn, regn och åter regn...


I natt och idag regnar det ihållande. Just nu är regnmätaren fylld upp till 15 mm och mer lär det bli. Tog ändå en morgonpromenad på dryga 3 km i regnet iförd regnställ. Märkte dock att jag måste införskaffa mej ett nytt sådant men som bästa Stina sa:
- Du behöver ju inte köpa någon ny bikini i år!
Här inne i "Lilla Stugan" brinner en sprakande brasa i öppna spisen och massor av värmeljus - allt för att hålla råheten och fuktkänslan borta samt för värmens skull då det endast är ca 11 grader ute men här inne har jag drygt 20 grader.
Löser korsord och suduko i dagens tidning som jag hämtat i brevlådan. Sedan blir det bokmaleri för resten av dagen. Ska bara ta en snabbsväng in till stan och duscha om ett tag.

2 kommentarer:

  1. Samma här regn, regn, regn. Men som tur är har jag mycket att läsa och mycket att lyssna på så det går ingen nöd på mig. Vi tände en brasa i kaminen idag också, lite mysigt faktiskt. Ha ett skönt sommarlov trots regnet :)

    SvaraRadera
  2. Ja, Erika tur att det finns böcker att läsa både med ögon och öron. Önskar dig också ett underbart sommarlov!!! Bara att vara ledig och vara "tidslös" är ju härligt :-)

    SvaraRadera